პროექტი :"ძახილი"-ემიგრანტი ქართველები
სასწავლო
პროექტი
1.პროექტის სახელწოდება:„ძახილი“-ემიგრანტი ქართველები.
2პროექტის მთავარი იდეა თემა 1-2 წინადადებით:
.ემიგრაცია და მისი გამომწვევი მიზეზები და ადამიანთა
განცდები
3.პროექტის აქტუალობა:ემიგრანტი
ქართველების გაცნობა და მათი სამშობლოში დაბრუნების გზებთან დაკავშირებული პრობლემები .
უცხო ქვეყნის ფასეულობების გათვალისწინება და საკუთარი ტრადიციების და ფასეულობის შენარჩუნება.
ემიგრაციასთან დაკავშირებული დადებითი და უარყოფითი მხარეების შეფასება.
ქართველ ემიგრანტ მწერალთა და საზოგადო მოღვაწეთა გაცნობა.
უცხო ქვეყნის ფასეულობების გათვალისწინება და საკუთარი ტრადიციების და ფასეულობის შენარჩუნება.
ემიგრაციასთან დაკავშირებული დადებითი და უარყოფითი მხარეების შეფასება.
ქართველ ემიგრანტ მწერალთა და საზოგადო მოღვაწეთა გაცნობა.
4.პროექტის მიზანები:გაკვეთილზე
მიღებული ცოდნის რეალიზება ,ინტერვიუს აღება,ჩანაწერების გაკეთება.სტატიის მომზადება,პრეზენტაცია,ისტის
გამოყენება,შემოქმედებითი და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება.პრობლემის მოგვარების
გზებზე მსჯელობა, ვიდეოფილმების ნახვა ,დისკუსია.
5.მონაწილეთა ასაკი:13-15
წელი
6ვადები,ხანგრძლივობა:1თვე
7.მოსალოდნელი შედეგები:პრეზენტაციები
,დისკუსია,ინტერვიუ,ჩანახატი .ბიოგრაფიების
გაცნობა.ფილმის ნახვა.
8.პროექტისათვის საჭირო
რესურსები:კომპიუტერი,ინტერნეტი,პროექტორი ,მონიტორი ფანქრები
ფურცლები ფოტოები.
9.პროექტის მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები):
აქტ.1. მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის
იდეის გაცნობა;
აქტ.2. მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული მათთვის საინტერესო აქტუალური კითხვებისა და პრობლემების ჩამოაყალიბება;
აქტ.3. ორგანიზაციული
საკითხები:
ჯგუფების შექმნა;
ფუნქციების
განაწილება;
კონკრეტული
დავალებების მიცემა;
აქტ.4. მუშაობის დაწყება:
კლასს დავყოფ ოთხ ჯუფად .
პირველი ჯგუფი იმუშავებს თემაზე: "ემიგრაცია და ემიგრაციისგამომწვევი მიზეზები" , მოძიებული მასალების მიხედვით გაკეთებენპრეზენტაციას MS PowerPoint-ში;
მეორე ჯგუფი გამოიკვლევს თემას: "სამშობლოდან გადახვეწილიადამიანის განცდები და პრობლემები", ისინი განსაკუთრებითსაინტერესო ისტორიების მიხედვით შეადგენენ მოთხრობებს,ჩანახატებს, გამოუშვებენ კედლის გაზეთს.
მესამე ჯგუფი იმუშავებს საკითხზე: "ქართული მენტალიტეტი დაუცხოეთი", მოძიებულ მასალებს წარმოადგენენ პრეზენტაციისსახით MS PowerPoint-ში ;
მეოთხე ჯგუფი ინტერნეტში მოიძიებს ინფორმაციას უცხოეთშიმცხოვრები თანამემამულეების რაოდენობის შესახებ, შეადგენენ კითხვებს და ჩაიწერენ აუდიო და ვიდეო ინტერვიუებს,ინტერვიუებისთვის მოამზადებენ კითხვებს, შეხვდებიან რესპოდენტებს.
აქტ.5. შესრულებული სამუშაოს შეჯამება, აუდიტორიისათვის გაცნობა:
.
აქტ.6. პროექტის შეფასება:
დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
ინფორმაციის მოძიება
და ორგანიზება;
ზეპირი პრეზენტაცია;
მსჯელობა;
წერითი სამუშაო
10საგნებთან ჯგუფებთან
კავშირი:გეოგრაფია
,ისტი,ისტორია.
11ეროვნულ
სასწავლო გეგმასთან კავშირი:გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები.
ქართ.
VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა
და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VII. 7. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვასახისმხატვრულიტექსტისგააზრება-გაანალიზება, მათმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვადაახსნა.
ისგ.
·
მოსწავლეები შეძლებენ სურათებს სწორად
შეუსაბამონ შესაბამისი სიტყვები
·
მოსწავლეები შეძლებენ მასწავლებლის
დახმარებით გამარტივებული ტექსტის წაკითხვას, ფაქტობრივი მასალის დამახსოვრებას,
უპასუხებენ კითხვებს
. ქართ.
VIII. 4. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი
გამოსვლის მოსამზადებლად სტრატეგიების
არჩევა და გამოყენება.
ქართ.
VIII. 2. მოსწავლეს შეუძლია ორატორის გამოსვლის მოსმენა და მისი შეფასება საკომუნიკაციო
ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით. შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ისმენს სასაუბრო ტექსტებს (მაგალითად,
მოწვეული პიროვნებების მეტყველებას, საინფორმაციო თუ სარეკლამო ტექსტს) და ამოიცნობს
იმ დამარწმუნებელ საშუალებებს (მაგალითად, არგუმენტაციის სიძლიერეს, სათანადო მაგალითებს, ლირიკულ გადახვევას, ფიგურალურ გამონათქვამებს, ემოციურ ფონს და სხვ.), რომლებიც განსაკუთრებულ ზემოქმედებას ახდენს აუდიტორიაზე;
·
ამოიცნობს და მეტყველებისას იყენებს
იმგვარ მინიშნებებს, როგორებიცაა ტონის ცვალებადობა, ხმის სიმაღლე (ხმის აწევ-დაწევა),
ან საუბრის სიჩქარე, რათა მოამზადოს აუდიტორია ახალი და მნიშვნელოვანი აზრის გასაცნობად;
·
ისმენს და კრიტიკულად აფასებს,
რამდენად შეესაბამება სხვების მიერ გამოყენებული ენობრივ-სტილური საშუალებები მსჯელობისას
გადმოცემულ შეფასებებს, დამოკიდებულებებსა და დასკვნებს.
პროექტის ხელმძღვანელი: ეკატერინე ბარათაშვილი
ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა:ekabaratashvili46@gmail.com
პროექტის ვებ გვერდი: https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=5631679784069969148#editor/target=page;pageID=4559575143771855658
ექვთიმე თაყაიშვილი
Комментариев нет:
Отправить комментарий