გაკვეთილის გეგმა

იხილეთ  გაკვეთილის გეგმა :ნოდარ დუმბაძე" სისხლი
                                          
                                                     გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი,გვარი,პირადი ნომერი:ეკატერინე ბარათაშვილი 60001123768

საგანი:ქართული ენა და ლიტერატურა

სწავლების საფეხური კლასი:საბაზო მე-7 კლასი

მოსწავლეთა რაოდენობა:16

გაკვეთილის თემა:ნოდარ დუმბაძის „სისხლი“

გაკვეთილის მიზანი:   მოსწავლე მოისმენს და ნახავს  ნოდარ დუმბაძის ბიოგრაფიულ ცნობებს, გაეცნობა უცნობი ინფორმაციის შემცველ მასალას“სისხლი“.ამოიცნობს ნაწარმოების მთავარ აზრს,გამოხატავს შეხედულელებს,უპასუხებს კითხვებს,შეძლებს  ნაწარმოების იდეურ- მხატრულ ანალიზს ,ამოიცნობს სიმბოლოებს. ნახავს ამ თემატიკაზე შექმნილ ფილმს

აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი,მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა,ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო
1
მასწავლებელი ესალმება კლასს,გააცნობს გაკვეთილის მიზნებს,აცნობს შეფასების რუბრიკას მასწავლებელი ჰყოფს კლასს ჯგუფებად

საშინაო დავალების შემოწმება.
ვერბალური ახსნა,კითხვა -პასუხი
მთელ კლასთან
გაკვეთილის მიზნები და შეფასების რუბრიკა
3წთ
2
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს ნოდარ დუმბაძის ბიოგრაფიას,აჩვენებს სლაიდს.აჩვენებს ბებიებისა და ბაბუების ფოტოებს .სვამს  კითხვებს რა აქვთ საერთო?.მოსწავლეები გამოთქვამენ ვარაუდებს(გვარი,გენეტიკა).მასწავლებელი გააცნობს ნაწარმოების თემატიკას
სლიდშოუ, დემონსტრირება კითხვა-პასუხი.
მთელ კლასთან
სლაიდი,მარკერიპროექტორი,კომპიუტერი
რესურსი.
5წთ
3
მასწავლებელი მოსწავლეებს სთხოვს გაიხსენონ გამონათქვამები რომელიც სისხლს უკავშირდება. მოსწავლეებს აწვდის ბარათებს  მოსწავლეები ცდილობენ აირჩიონ შესაბამისი პასუხი ,რომელიც ბარათებზეა დაწერილი.მაგალითად
1.სისხლი გაეყინა-შეეშინდა
2.სისხლი გაუშრა-დაიტანჯა
3.სისხლი უჩქეფს-ახალგაზრდაა.
პრაქტიკული სამუშაო
მთელ კლასთან
ბარათები მარკერი ,დაფა მაგნიტები
3წ
4
მასწავლებელი მოსწავლეებს აჩვენებს ფილმს“ძახილი“
დემონსტრირება ფილმის ჩვენება
მთელ კლასთან
პროექტორი.მონიტორი.
15წ
5
მასწავლებელი შეახსენებს მოსწავლეებს რომ  სისხლი არის ქრისტიანული სიმბოლო გრაალის თასი, სადაც ქრისტეს სისხლი  შეაგროვეს..
სისხლისფერი კვერცხი -მარადიულობის  კაცთმოყვარეობის სიმბოლო.
მინი ლექცია
მთელ კლასთან

4წთ
6
აქტიური კითხვა
კითხვა-პასუხი
მთელი კლასი
წიგნები ,რვეულები
7წ
7
მასწავლებელი ამუშავებს ბავშვებს იდეუ-მხატვრულ ანალიზის გაგება გააზრებაზე
მასწავლებელი ყოფს მოსწავლეებს  4ჯგუფად
მუშაობა ჯგუფებში
რვეულები,ბარათები,კალმები

8
მასწავლებელი სთხოვს წაიკითხონ უცხო სიტყვათა განმარტებანი.
პრაქტიკული სამუშაო
მთელ კლასთან

3წ
9
გაკვეთილის შეჯამება
რა არის სიმბოლო?რისი სიმბოლოა სისხლი?    ვინ არიან მთავარი გმირები? რა ძალამ დააბრუნა ნოდარი ბაბუასთან?

მთელ კლასთან
დაფა, ცარცი მარკერი
3წ
10
მასწავლებელი შეაფასებს მოსწავლეებს და აძლევს საშინაო დავალებას.
განმავითარებელი  და განმსაზღვრელი.
აქტიურ მოსწავლეებთან. მთელი კლასს.
    ვერბალური   ჟურნალი , კალამი.
2წ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები.

ქართ. VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VII. 7. მოსწავლესშეუძლიასხვადასხვასახისმხატვრულიტექსტისგააზრება-გაანალიზება, მათმიმართსაკუთარიდამოკიდებულებისგამოხატვადაახსნა.  

ისგ.
  • მოსწავლეები შეძლებენ სურათებს სწორად შეუსაბამონ  შესაბამისი სიტყვები

  • მოსწავლეები შეძლებენ მასწავლებლის დახმარებით გამარტივებული ტექსტის წაკითხვას, ფაქტობრივი მასალის დამახსოვრებას, უპასუხებენ კითხვებს.

    შეფასების რუბრიკები
    პრეზენტაციის
    შეფასების რუბრიკა

    პასუხობს თემას
    1
    ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
    2
    საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
    2
    იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
    2
    დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
    1
    იყენებს თვალსაჩინოებას
    1
    იცავს დროის ლიმიტს



    დისკუსიის შეფასების
    რუბრიკა
    მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
    2
    მსჯელობს არგუმენტირებულად
    2
    აკეთებს დასკვნებს
    2
    იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
    2
    კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
    2

ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა

შეფასების რუბრიკა სსმ მოსწავლისათვის
კრიტერიუმები
1
2
3
4
ახერხებს ნაწარმოების წაკითხვა -გააზრებას
ვერ ახერხებს წაკითხვას და გააზრებას
დამოუკიდებლად ვერ ახერხებს წაკითხვას და გააზრებას
იშვიათად ახერხებს გააზრებას და შეუძლია კითხვა
შეუძლია გააზრება და კითხვა.
შეუძლია ნაწარმოების გმირების ამოცნობა-დასახელება
არ შეუძლია დასახელება
დამოუკიდებლად ვერ ასახელებს ნაწარმოების გმირებს და პერსონაჟებს
იშვიათად  ასახელებს დამოუკიდებლად პერსონაჟებს
შეუძლია პერსონაჟების დამოუკიდებლად ამოცნობა-დახასიათება

Комментариев нет:

Отправить комментарий